Ingen julehygge her

Vores bryllupsrejse

Hold nu op, hvor har vi bare set frem til denne bryllupsrejse længe. Jeg har faktisk set frem til rejsen siden vi begyndte at arrangere vores bryllupsfest for mere end halvandet år siden.

Fordi, for lidt over halvandet år siden havde vi lige købt Obdrupgård, så jeg vidste godt at inden vi kunne rejse på bryllupsrejse skulle vi først have renoveret en hel masse hus, arrangeret en kæmpe bryllupsfest og så lige holde gang i vores virksomhed som har ekspanderet voldsomt siden vi købte gården. Så jeg var godt klar over at denne bryllupsrejse ville være meget tiltrængt når vi engang kom så langt.

Tiden flyver, brylluppet er veloverstået, vi har renoveret mere end en tredjedel af stuehuset på nuværende tidspunkt og Shopfitters Denmark er så småt gået på juleferie, så tiden til bryllupsrejsen er endelig kommet. Vi bookede turen i starten af oktober måned og vi endte i Mexico nærmere bestemt TRS Yucatan Hotel tæt på byen Tulum. Vi fløj fra Århus lufthavn til København, videre til Schweis og så til sidst til endestation Cancun i Mexico. En lille tur på godt 22 timer fra da vi kørte hjemmefra og var fremme godt trætte på hotellet.

Vi havde booket en junior suite med pool. Med til denne suite hører åbenbart egen butler, rimelig sejt var!

Hotellet er virkelig et besøg værd, hvis man godt kan lide en ferie hvor man bare skal slappe af, nyde den luksus som følger med og så spise en masse udmærket mad i en af de mange restauranter som ligger på hotellet. Her er lidt for enhver smag. Vi har indtil videre prøvet den italienske restaurant, den mexicanske og japanske som alle lavede rigtig god mad – hotellet er selvfølgelig med all inklusive, og det er noget som vi ellers altid har holdt os fra, da vi føler at der går lidt for meget dårlig buffet i den, men dette kan man ikke klantre dette sted for overhovedet.

Hotellet ligger helt op af stranden, så her har vi fået gået nogle lange ture både morgen og aften – fantastisk.

Vejret har indtil videre været rigtig godt, mellem 25-30 grader om dagen og lidt køligere om aftenen. En af chaufførerne fortalte at temperaturen var ulidelig i april, maj og juni, så dette bør man nok have i mente hvis man ikke er så glad for de knap 40 grader.
I skrivende stund har vi dog lige fået en melding om at den tur vi skulle have været på i morgen er blevet aflyst pga. dårligt vejr. Vi skulle have været ude og sejle og kigge efter delfiner, så jeg er spændt på hvad vi vågner til i morgen.

Michael havde ellers fået stablet den helt store romantiske middag på benene i forårs, da han havde bestilt en middag på stranden. Ingen af os vidste dog at denne middag ikke skulle foregå på en restaurant ved stranden, men en middag kun for os to i sandet helt nede ved vandkanten. Vi blev taget imod af to ældre herrer som spillede guitar og sang, og så blev vi ellers opvartet med fire retter, champagne og vin. Det var en hel speciel oplevelse! Maden var ikke fuldstændig fantastisk, men det var stemningen og selskabet til gengæld. Denne oplevelse kostede cirka 1.600 kr. og var trods middelmådig mad alle pengene værd.

Da middagen var slut og vi kom på værelset igen var der strøet rosenblade overalt og på sofabordet stod en kold flaske champagne med tilhørende jordbær dyppet i chokolade, en overraskelse fra hotellet fordi vi er på bryllupsrejse.

Nu hvor jeg er ved at lire en masse ros af til hotellet kan jeg ligeså godt fortsætte i sporet. Nemlig med morgenmadsbuffetten… hold nu op! Jeg har efterhånden spist morgenmad på en del hoteller og jeg vil gætte på at Michael næsten har spist på 1.000 forskellige med sine knap 15 år som rejsemontør, men vi begge meget imponeret!

Dag 4 på ferien tog vi på en guidet tur til Maya ruinerne som er en af verdens syv vidundere.
Vi har rejst til mange storbyer og vi har erfaret at vi ikke duer til at gå rundt og se seværdigheder på egen hånd. For det ender altid med at vi læser skiltene på de første fem skulpturere og derefter søger vi begge ellers efter udgangen eller efter en kop kaffe, ha ha. Så derfor valgte vi at tage på en tur hvor en engelsk talenede guide kunne holde os til ilden.

At se Maya ruinerne var kæmpe stort og helt klart et besøg værd.

Turen gik derefter til en af de mange tusinde cenote’er (et underjordisk ferskvadshul) som ligger her i området. Det var også en kæmpe stor oplevelse, og det var helt fantastisk at komme ned og svømme i det helt klare, kølige vand. Man måtte ikke tage egne kameraer eller telefoner med ned i grotten, da man går meget op i at holde grotten og vandet rent og fri for forurening, for man vil ikke risikere en tabt mobiltelefon eller kamera i vandet. Vi fik dog lov til at gå ned og tage et billede i indgangen af grotten da baderiet var slut.

Denne dagstur med guide, transport, diverse indgange og forplejning kostede 1.000 kr. pr. mand. Vi var kun 9 afsted på denne tur og var delt op i en engelsktalende gruppe og en spansk talende, så vi “delte” kun vores guide med 3 andre, så jeg synes bestemt at vi fik meget for pengene.

Det er generet bare meget billigt uden for hotelresortet. Vi lejede i dag en bil og kørte 30 minutter uden for Tulum, da jeg på vores udflugt i går havde fået øje på en nogle små butikker i en lille landsby, som solgte en masse vævede ting som jeg synes var så fine. På vores lille tur holdte vi ind hos en lille købmand og købte disse to køre-sæt. Det kostede i alt 39 mexikanske peso svarende til 13 danske kroner.

Jeg tror nu ikke at alle de fine drømmefangere og flettede kurve og bolde er lavet af de søde damer som solgte os dem, for det var næsten de samme varer som hang i alle de små vejbutikker, men jeg synes at det virkede autentisk nok til mig, så jeg skulle selvfølgelig have nogle med hjem (læs: en del)

Langs vejen var der mange små boder som solgte grønsager, og de så virkelig lækre ud.

Nu hvor turen er aflyst i morgen, så tror jeg at vi snupper en dag ved poolen, men lad os nu se hvad vi finder på 😉